سلام بر حسين و حسينيان---لعنت بر يزيد و يزيديان----سلام بر ائمه معصومين----سلام بر همه ى انبيا و اوصيا و مرسلين و شهدا و صديقين و همه ى بندگان خوب خدا----سلام بر امام زمان(عج)----سلام بر اسراى كربلا----يا مهدى ادركنى

اسلايدر

فضائل حضرت علی علیه السلام+خطبه بدون الف+خطبه بدون نقطه

فضائل حضرت علی علیه السلام+خطبه بدون الف+خطبه بدون نقطه

لطفا نشر دهيد!!!

فضائل حضرت علی علیه السلام+خطبه بدون الف+خطبه بدون نقطه

شکلک های محدثه


فضائل حضرت علی علیه السلام يا على مدد

1.ابن عباس گفت : رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود : اگر درختان قلم ، و دریا ها مداد و پریان حسابگر و آدمیان نویستده باشند فضائل علی بن ابی طالب را نتوان به حساب آورند . كتاب بوستان معرفت-پیشگفتار-ص 7

2.فرود فرشتگان به محفل یاد فضائل علی علیه السلام

ام السلمه، یکی از همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله، می گوید:

رسول خدا می‌فرمود:« هر گاه عده‌ای برای یادآوری فضائل علی بن ابی طالب جمع شوند، فرشتگانی از آسمان فرود می آیند و آنها را احاطه می کنند، و هر گاه آنها متفرق شوند، فرشتگان نیز به آسمان باز می‌گردند.

ملائکه دیگر آسمان به آنها می‌گویند:« از شما بوی خوشی به مشام ما می رسد که از فرشتگان دیگر نمی رسد و بویی خوشتر از آن نشنیده‌ایم.»

آنها می گویند:« ما نزد گروهی بودیم که محمد و اهل بیتش را یاد می کردند. بوی خوش آنها به ما هم رسید و ما نیز خوشبو شدیم.»

سایر فرشتگان می‌گویند:« ما را به سوی آنان ببرید.»

می گویند:« آنان متفرق شدند و هر کدام از آنها روانه منزل خود شد.»

فرشتگان می‌گویند:« پس ما را به مکانی که آنها در آن جمع شده بودند، ببرید تا ما نیز خوشبو و معطر شویم.»

منابع : بحارالانوار، ج 38، ص 199، حدیث 7 ------ روضه، فضائل

3.اشتیاق ملائکه برای دیدن امام علی علیه السلام

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: « اشتیاق ملائکه آسمان‌ها برای دیدن علی بن ابیطالب، همانند اشتیاق مادری دلسوز و مهربان است برای دیدن تنها فرزندش که پس از مرگ ده فرزند دیگر، برایش به جا مانده است.»

و در روایتی دیگر فرمود:« در شب معراج، فرشته ای را به صورت علی دیدم که تفاوتی با علی نداشت و گمان کردم خود علی است. به او گفتم:« ای ابوالحسن، جلوتر از من به اینجا آمده ای؟»

جبرئیل به من گفت:« این علی بن ابیطالب نیست؛ فرشته ای است به صورت علی، زیرا ملائکه مشتاق علی بودند و از خداوند درخواست کردند که صورتی از علی را بیافریند تا همواره او را ببینند.»

منابع : بحارالانوار، ج 39، ص 98، حدیث 10 ------ مناقب و بحارالانوار، ج 39، ص 105 ------ تفسیر امام

4.مقام علی علیه السلام در بهشت

جابر روایت کرد از ابوجعفر الباقر - علیه السلام - که او گفت، رسول را پرسیدند عن، قوله: طوبی لهم و حسن مآب، گفت: «طوبی » درختی است در بهشت اصل آن در سرای من است و شاخهای آن بر اهل بهشت. پس از آن یکی دیگر درآمد و هم این سؤال کرد که «طوبی » چیست؟ رسول - علیه السلام - گفت، درختی است در بهشت اصل آن در سرای علی و شاخهای آن بر اهل بهشت. گفتند: یا رسول الله! نه تو را پرسیدند هم این ساعت گفتی: درختی است اصل آن در سرای من است و اکنوی می گوی اصل آن در سرای علی است؟ چگونه باشد؟ گفت: نه سرای من و سرای علی در بهشت یکی است و ما هر دو در یک سرای باشیم . تفسیر ابوالفتوح رازی، 11/223


5.آیۀ مباهله

جریان مباهله با نصارای نجران رخدادی عظیم در تاریخ اسلام است. قرآن کریم در این باره می فرماید: «بیائید تا بخوانیم فرزندان و زنان و نفسهایمان را با یکدیگر»(آل عمران: 59) همراهی علی(ع) با پیامبر(ص) در این مباهله نهایت فضل و رتبۀ ایشان را می رساند. زیرا خداوند او را نفس و جان پیغمبر معرفی می کند.


6.خطبه بدون الف مولاى متّقیان علی علیه السلام

چنین روایت شده كه وقتى اصحاب پیغمبر ـ صلّى اللّه علیه و آله ـ با یكدیگر مذاكره مى نمودند كه كدام یك از حروف هجا در كلام زیادتر استعمال مى شود، بالاخره رأى همه بر آن قرار گرفت كه الف زیادتر در كلام مى باشد.

ناگاه حضرت امیر المؤمنین ـ علیه آلاف التحیة و الثناء ـ وارد گردید و بدون آن كه قبلاً فكر كند و ترتیب كلماتى دهد كه در آن الف نباشد. این خطبه مفصّل را بیان فرمود كه هیچ الف در آن نیست و آن خطبه این است :

حَمدتُ من عَظُمتْ مِنَّتُه ، و سَبغتْ نِعمته ُ، و سَبقتْ رَحمتُه ، و تَمّتْ كَلِمته ُ، و نَفذتْ مَشیتُه ، و بَلَغَتْ حُجّتُه ، جو عَدلتْ قَضیتُه .

حمد مى نمایم كسى را كه منّت او بزرگست ، و نعمت او فراوانست ، و رحمت او پیشى گرفته است بر غضب او، و علامات قدرت او تمام است ، و مشیت او فرو گرفته تمام موجودات را، و حجّت و برهان او همه جا رسیده ، و حكم او به عدل پیوسته . ادامه را اينجا ببينيد

7.خطبه بدون نقطه مولاى متّقیان علی علیه السلام

امير مؤمنان على عليه السلام خطبه بدون نقطه را نيز،پس از مذاكره اصحاب در اين باره،بدون درنگ به ايراد آن پرداخته و فرمودند!

الحمد لله اهل الحمد و ماواه،و له اوكد الحمد و احلاه،و اسعد الحمد و اسراه،و اطهر الحمد و اسماه،و اكرم الحمد و اولاه. ادامه را اينجا ببينيد

برگرفته از سايت هدا بلاگ

يا رب على بحق على اشف صدر على بظهور الحجه



موضوعات: احاديث معصومين(ع),روايت ها و حكايت ها,فقط ثواب{دعا,ذكر,حديث,نماز و...},مطالب آموزنده,
برچسب ها: خطبه بدون نقطه مولاى متّقیان علی علیه السلام , خطبه بدون نقطه امام علي , خطبه بدون الف , خطبه بدون الف مولاى متّقیان علی علیه السلام , آیۀ مباهله , آل ,
[ بازدید : 957 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 13 بهمن 1393 ] [ 13:25 ] [ سلام بر حسين(علیه السلام) ]