سلام بر حسين و حسينيان---لعنت بر يزيد و يزيديان----سلام بر ائمه معصومين----سلام بر همه ى انبيا و اوصيا و مرسلين و شهدا و صديقين و همه ى بندگان خوب خدا----سلام بر امام زمان(عج)----سلام بر اسراى كربلا----يا مهدى ادركنى

اسلايدر

بالاخره شخص ابومسلم خراسانی خوب بوده یا بد ؟

بالاخره شخص ابومسلم خراسانی خوب بوده یا بد ؟

ابومسلم خراسانی (۷۱۸-۷۵۵ میلادی) یکی از فرماندهان نظامی ایران و رهبر جنبش سیاه‌جامگان بود که توانست با براندازی حکومت بنی امیه، حکومت بنی عباس را پایه گذاری کند. نام اصلی او بهزادان پسر ونداد بود که به توصیه ابراهیم امام، یکی از بزرگان بنی عباس، به عبدالرحمن تغییر نام داد و با حکم وی رهسپار خراسان شد تا رهبری جنبش ضد اموی در این منطقه را بر عهده بگیرد. وی پس از پیروزی بر حاکم خراسان و تسخیر مرو، سپاهی را روانه عراق نمود و توانست در سال ۱۳۲ هجری قمری، مروان، آخرین خلیفه اموی را شکست دهد. با بر تخت نشستن ابوالعباس عبدالله سفاح به عنوان اولین خلیفه عباسی، امارت خراسان به ابومسلم سپرده شد. اما قدرت و نفوذ وی برای خلیفه و اطرافیان او نگران کننده بود. سرانجام، ابومسلم در سال ۱۳۷ هجری قمری، به نحو توطئه آمیزی به دستور منصور، دومین خلیفه عباسی به قتل رسید.

کشته شدن ابومسلم، سرآغاز قیامها و شورشهای متعددی شد که به خونخواهی او شکل گرفت و برخی از آنها سالهای سال، خلفای عباسی را به خود مشغول نموده بود.


به توضیحات استاد رائفی پور هم در این زمینه گوش بدین بد نیست


هزينه دانلود 5 صلوات برای سلامتی و فرج آقا امام زمان(عج)



موضوعات: كليپ,
برچسب ها: ابومسلم خراسانی , استاد رائفی پور , رائفی پور ,
[ بازدید : 1833 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 10 بهمن 1393 ] [ 8:28 ] [ سلام بر حسين(علیه السلام) ]